Mașinile autonome de la Audi întârzie: ce se întâmplă cu programul Artemis
CEO-ul Grupului VW, Oliver Blume, este de așteptat să renunțe la proiectul de conducere autonomă Artemis al Audi în cadrul unei noi foi de parcurs software.
Marca Audi a Grupului Volkswagen va pierde un proiect cheie de vehicule autonome în cadrul unei noi strategii software care urmărește să facă software-ul proprietar al grupului competitiv și pregătit pentru piață până la sfârșitul deceniului.
Proiectul Audi Artemis, care urmărea să dezvolte o mașină electrică complet autonomă de Nivel 4 până în 2024, a înregistrat un progres redus pe fondul întârzierilor în crearea unui nou software avansat la unitatea Cariad a Grupului VW.
CEO-ul Grupului VW, Oliver Blume, este de așteptat să renunțe la proiectul Artemis în cadrul unei foi de parcurs software reînnoite pe care o va prezenta la o reuniune a consiliului de supraveghere din 15 decembrie.
Unitatea de vehicule comerciale a Grupului VW va fi prima dintre mărcile grupului care va lansa vehicule autonome, folosind software-ul de auto-conducere dezvoltat de Cariad. Unitatea testează o flotă de minivane electrice cu auto-conducere ID Buzz în Israel, ca parte a parteneriatului său cu Mobileye, potrivit surselor Automobilwoche.
Audi nu se oprește aici
Audi va urmări în continuare să lanseze mașini autonome în a doua jumătate a deceniului, dar nu există un interval de timp fix.
Conform noii foi de parcurs, platformele software 1.1 și 1.2 ale Grupului VW vor continua să fie dezvoltate, platforma 1.2 redenumită „Software Premium” și pregătită pentru utilizare de către Audi și Porsche până la sfârșitul deceniului, a informat cotidianul german Handelsblatt. Brandurile de pe piața de masă ale grupului vor folosi platforma software 1.1.
O nouă arhitectură de vehicule, dezvoltată de Porsche, numită SSP61, va fi lansată în 2026 pentru mărcile premium ale Grupului VW. Acesta va sta la baza unui Porsche Panamera electric și a noilor flagship-uri electrice ale Audi, dezvoltate sub Artemis, cu numele de cod Landjet și Landyacht.
Porsche va folosi, de asemenea, platforma SSP61 pentru un SUV complet electric, de vârf, poziționat deasupra lui Cayenne și Macan. SSP61 va fi o versiune mai sportivă a SSP (Scalable Systems Platform) anunțată de Grupul VW anul trecut.
Noile vehicule vor folosi platforma software 1.2, fără funcții de conducere autonomă hands-off, au spus surse ale companiei. Un sistem software 2.0 mai avansat poate fi adăugat mai târziu, dar nu înainte de 2028. Mașina electrică emblematică a mărcii VW Trinity va primi și software 2.0. Este probabil să fie lansat ca un crossover în loc de un sedan, au spus sursele.
Consiliul de supraveghere al Grupului VW a cerut în luna mai managementului să prezinte o foaie de parcurs pentru Cariad, după mai mulți ani de întârzieri ale noilor iterații software planificate și cheltuieli excesive.
Cariad este o parte esențială a planurilor Grupului VW de a ajunge din urmă cu Tesla în următorii ani, dar filiala s-a confruntat cu dificultăți, provocând întârzierea proiectelor importante și întârzieri pentru modelele cheie Porsche și Audi.